Työelämässä tarvitaan myös kirjallista ilmaisutaitoa. Tuntuuko sisällöntuotto kuitenkin ”pakkopullalta”? Vai koetko, että ideoita on, mutta tekstiä ei vain synny?
Ota talteen nämä 10 vinkkiä ja kehity sisällöntuoton timanttiseksi osaajaksi!
- Tutki, mitä kilpailijat tekevät, niin olet jo heitä askeleen edellä
- Luo juuri oikanlaista, hyödyllistä, visuaalista, informatiivista ja viihdyttävää sisältöä, joka on helposti jaettavissa ja vastaa ihmisiä askarruttaviin kysymyksiin yrityksestä/tuotteesta/palvelusta
- Avain koukuttavaan sisältöön: mukaansatempaava tarina
- Kirjoita ideat ylös sisältökalenteriin, josta löydät aina julkaistavaa materiaalia. Näin pysyt asiakkaiden mielessä
- Luo orgaanista liikennettä tuottamalla säännöllisesti ja optimoimalla sisältöä, jota ihmiset etsivät. Ole myös kärsivällinen
- Aloita hakukoneoptimointi käyttämällä kysymys-sanoja ja ryhmittelemällä ne saman
käyttötarkoituksen mukaisesti sekä priorisoimalla ne hakumäärien mukaisesti. - Kartoita, mitä kysymyksiä potentiaalisilla asiakkailla on ostamisen eri vaiheissa.
- Jaa sisältöä useaan otteeseen. Voit muuntaa blogitekstisi esim. e-kirjan ja webinaarin muotoon ja jakaa sen uudelleen eri kanavissa.
- Pyri autenttisuuteen. Puhu siitä, mistä toiset vaikenevat. Luot arvoa keskusteluun.
- Avainstrategia arvokkaan sisällön luomiseen on tarinoiden kertominen. Jäävät helpoiten mieleen ja esittävät yrityksen tarjoaman sisällön inhimillisessä valossa.
Lähde: Palveluistabisnestä